Tiedättekö, olen taas aivan koukussa karkkeihin!? Käsittämätöntä, miten pystyin olemaan pari kuukautta lähes ilman, mutta nyt päivän limsattomuus ja karkittomuus tekee taas tuskaa…Miten ihmisellä voi olla näin heikko mieli???
 
Noinhan se varmasti on Kati. Oikeastaan minulla ei ole mitään kompetenssia noihin synnytysasioihin saati sitten imetykseen, lasten kasvatukseen tai mihinkään tähän aihealueeseen. Toisaalta olen kuunnellut noita juttuja viimeiset 15 vuotta. Saisikohan siitäkin jonkin todistuksen? Vaasan vanhainkodilla juteltiin lähes päivittäin imetyksestä, rinnoista ja ruoanlaitosta. Mitä enemmän niitä kuunteli, sen varmemmin halusi paeta tupakalle, vaatehuoneeseen tai mihin tahansa. Ei voinut uskoa, että niiden elämä pyöri siellä. Kukaan ei puhunut paikkakunnalta muutosta, työpaikan vaihdosta, opiskelusta, bileistä, maailman politiikasta tai ylipäätään mistään, jolle olisi edes voinut nauraa.
 
Rakkaita työkavereita poistui meiltä yksi kerrallaan. Työpaikan hauskin tyyppi karkasi Saloon. Kuka enää kanssakehittelee vanhustenhoitopönttöjä, pakolaisbisnestä tai seikkailusessioita Kirkkopuistossa? Ja Hanna, tule takaisin! Kukaan ei osaa kanssa-arvostella typeriä pomoja yhtä hyvin tai valaise synkkää työpäivää niin…Kun on oikeasti paska fiilis, ei ole mitään mukavampaa kuin että toisella on myös vähintään yhtä paskaa. Nyt tulee sellainen toivoton olo, että oikeasti paras elämäntapa on asua loppuikä Jyväskylässä omakotitalossa, pestä ikkunat 2krt/vuodessa ja paistaa lauantaisin hirvipaistia.
 
Olenko kertonut, että inhoan muistioiden kirjoittamista. Kuka ylipäätään on keksinyt muistiot? Jokainen kerta, kun kirjoitan muistion, minun elämästä lyhenee puoli tuntia. Tai oikeastaan kaksi. Se puolitoista tuntia menee kaikenlaiseen välttelyyn. Tänään minun elämästä meni tuolla laskukaavalla 4 tuntia. Toisaalta koko elämästäni lyhenee päivittäin 24 tuntia, joista olen myynyt 8 tuntia Joensuuhun. Jos joku maksaisi nukkumisesta saman verran, minulla olisi 16 tuntia käytettävissä johonkin merkitykselliseen. Eikös keskivertoihminen käytä 8 tuntia töihin, 8h nukkumiseen, 4 min. lasten kanssa, 3 tuntia television ääressä, mutta mihin tuosta jää 4 tuntia ja 56 minuuttia? Kertokaahan joku?